Arsenal kedudukan ke-4 liga

Arsenal 0 Chelsea 2

Arsenal mempunyai banyak peluang bagi menghasilkan gol semasa menentang chelsea malam tadi tetapi peluang tersebut disia-siakan oleh anak buah wenger. Marouane Chamakh dan Laurent Koscielny mempunyai peluang untuk menghasilkan gol diawal permainan.
Pasukan Arsenal menunjukkan rentak permainan yang pantas dan berkualiti tetapi tidak bernasib baik.
Wenger terpaksa membuat percaturan baru disebabkan oleh masalah kecederaan para pemainnya iaitu Cesc Fabregas (hamstring), Manuel Almunia (elbow), Robin van Persie (ankle), Nicklas Bendtner (groin) dan Theo Walcott (ankle) . Abu Diaby's pula tidak terlepas mengalami kecederaan ankle yang agak teruk (semasa menentang Chelsea malam tadi).

komen wenger untuk Gunners

"Saya memutuskan sebelum permainan bermula supaya pasukan kami banyak bermain secara open game. Kami mendominasi di awal permainan ini cukup mengejutkan mereka berbanding perlawanan dengan Sunderland minggu lalu dan bagi pendapat saya, Secara keseluruhan saya fikir kami melakukannya dengan sangat baik dan saya hanya boleh memberikan kredit kepada pasukan saya di atas mutu permainan yang ditunjukkan. "

komen wenger untuk Chelsea

"Saya tidak ingin menilai gaya Chelsea, saya tahu ketika anda menang anda selalu benar .."